Zdravo delo od doma v času epidemije COVID-19

work-life-balance-xx3867-2179-0-339-1200x676.jpg

V času, ko so vsa podjetja, ki so imela to možnost, poslala svoje delavce na delo od doma, se sprašujemo, kako tudi doma poskrbeti, da bo delo zdravo in učinkovito.

Nekatere raziskave, ki so primerjale zdravje zaposlenih, ki na delo prihajajo v pisarno, in tistih, ki delajo od doma, so ugotovile pozitivne vplive dela od doma: večjo stopnjo zadovoljstva med zaposlenimi, manj stresa, ki izhaja iz odnosov v delovnem kolektivu, boljše usklajevanje družinskega in poslovnega življenja ter celo večjo stopnjo fizične aktivnosti pri tistih, ki so delali od doma. Kljub naštetemu, pa se je za čim več ugodnih učinkov dela od doma potrebno lotiti premišljeno. Trenutne okoliščine epidemije s koronavirusom od nas zahtevajo dodatne psihične in fizične prilagoditve. Med njimi sta zelo pomembni obvladovanje tesnobe in prilagoditev urnika z drugimi člani gospodinjstva, ki sobivajo z nami in hkrati prav tako delajo, prebivajo ali se šolajo od doma, ugotavlja mag. psihologije, Katarina Drev iz Zavoda za atraktivno promocijo zdravja, ZAP.

Doma duševno zdravi

Kako doseči, da nas ne prevzame zaskrbljenost? V situaciji, ko nas je delo od doma ujelo nepripravljene in ko nas navdaja negotovost, kako se bo epidemija širila, je pomembno, da se pomirimo in se še naprej čutimo sposobne vsakodnevnega delovanja. Izogibajmo se temu, da bi prepogosto namesto dela iskali zadnje število novo obolelih ter se izgubljali v predolgih »odmorih« s prebiranjem vseh možnih prispevkov na temo novega virusa. Raje si določimo čas, ko bomo prebrali le izbrane novice, informacije pa iščimo v relevantnih in strokovnih virih. Tesnobo preženimo z ohranjanjem stikov s sodelavci ter z osebami, ki jim zaupamo in ki na nas delujejo pomirjujoče. Preventivno ter antistresno delujejo tudi mnoge sprostitvene tehnike. V kolikor jih še ne poznamo, je zelo koristno in pomirjujoče že enostavno osredotočanje na umirjeno dihanje. Pri tem je na spletu na voljo za ozadje veliko umirjene glasbe ali zvokov iz narave, npr. zvok dežja ali šumečega potoka. Občutki tesnobe in zaskrbljenosti so v takem času običajni, če pa je stiska zelo huda, brez sramu pokličimo katero od brezplačnih linij za pogovor in pomoč v stiski.

Učinkovito delo od doma

Za učinkovito delo od doma je potrebno svoje obveznosti in pričakovanja glede dela doma pojasniti ostalim družinskim članom, saj delo od doma pomeni delo! S tem morajo biti seznanjeni tudi naši otroci. Prilagodimo čas za produktivnost svojemu »bioritmu«, ko smo sposobni intenzivnega dela, in poskrbimo za to, da imamo takrat na razpolago za to namenjen prostor in mir. Doktorica farmacije, vodja projektov promocije zdravja pri delu v Zavodu ZAP in CHO po naravi (chief happiness officer), dr. Andreja Detiček, priporoča načrtovanje dela vnaprej, vsaj za naslednji dan, še bolje pa za cel teden. Tako bomo lahko zjutraj delovni dan samo še »preleteli« in pričeli z delom, ob koncu dneva pa bomo bolj zadovoljni, saj bomo imeli pregled nad opravljenimi nalogami. Da ostanemo povezani s sodelavci in zunanjim svetom, uporabimo sodobno tehnologijo, a komunikacijo časovno pametno umestimo, da ne postane kradljivec produktivnega časa. Manj pomembne telefonske klice opravimo izven časa največje zbranosti, bodisi na začetku, za ogrevanje, ko skupaj s sodelavci prek telefona spijemo kavo, ali pa kasneje v delovnem dnevu, ko smo že opravili nekaj pomembnih stvari.

Odmori za regeneracijo

V načrtovanje delovnega dne vključimo tudi odmore za malico in druge krajše ter aktivne odmore. Slednjim ne bo hvaležna samo naša hrbtenica, temveč bomo zaradi njih pri delu tudi bolj učinkoviti. ZAP-ov kineziolog Miha Rojc svetuje, da statično sedenje prekinjamo na vsake pol ure, najbolje tako, da vstanemo in naredimo kratek sprehod po prostoru. Ob tem lahko spijemo kozarec vode ali prezračimo stanovanje in vanj spustimo svež zrak. Vsaj enkrat dnevno naj bo odmor aktiven, ko naredimo nekaj preprostih vaj, s katerimi razbremenimo in raztegnemo obremenjene mišice ter poživimo neaktivne dele telesa. Veliko dobrega si bomo naredili s kratko izvedbo nekaterih enostavnih vaj, ki smo se jih naučili že v osnovi šoli, pogosto pa nas kar samo telo sili v izvedbo spontanih gibov in pretegov, ki nam prijajo in koristijo po dolgotrajnem sedenju.

Zdrava drža

Po mnenju strokovnega vodje Zavoda ZAP, asist. Davorja Denkovskega, dr. med., specialista medicine dela, prometa in športa, nam bo zdravje služilo dlje, če tudi doma poskrbimo za čim boljšo ergonomsko ureditev delovnega mesta. Ker sedimo, je osnova stol, ki naj nam omogoča čim bolj nevtralni položaj hrbtenice, udov in sklepov. Z nekaj adaptacije z blazinami, lahko tako celo kuhinjski stol naredimo bolj ergonomski. Pomemben parameter je višina delovne površine, na kateri so na primer položene podlahti s sproščenimi rameni, ko tipkamo po tipkovnici. Računalniški zaslon naj bo ustrezno oddaljen z zgornjim robom v višini oči (pogled naj bo usmerjen rahlo navzdol) in po možnosti postavljen pravokotno na vir svetlobe (npr. okno), da oči dodatno ne utrujamo. Najpomembneje pa je, da sedenje vsake toliko zamenjamo za stoječi položaj, npr. v obliki odmora, ali pa nadaljujemo s stoječim delom, z računalnikom na omarici.

Z upoštevanjem naštetih priporočil bomo zagotovo naredili korak v smeri bolj zdravega in produktivnega dela od doma, ki je lahko tudi v trenutnih razmerah učinkovito in zadovoljujoče. Za več koristnih nasvetov in svetovanje v živo se lahko kadarkoli obrnete za naše strokovnjake.





Kontakt


E-MAIL

info@zap.si



TELEFON

041 704 954



Spremljajte nas preko

Socialnih omrežij



Izdelava spletne strani ©2017 – SOLITUS plus s.p.

Pokliči zdaj